Thursday, July 9, 2015

Travel: Sabah - Pekan Kundasang

Assalamualaikum wbt....

Cerita jalan2 di sekitar Sabah dah habis. Tapi teringat nak share pasal pekan Kundasang. Pekan Kundasang ni kecil saja. Saya tak jumpa pum stesen minyak di sini. Kalau ikut bacaan dari blog orang lain, ada stesen  minyak. So saya isi minyak di Ranau.

Jomlah biar gambar berbicara.

buah buahan di tepi jalan
  
buah2 lagi. Pek kecil2 ni 3 pek RM10 (ke RM5? adoiiiii terlupa)

lagi2 buah. Strawberi ada yang sebungkus rm20 dan lebih murah. Bergantung pada jenis

borongan hari pertama

diriku rambang buah

last stock durian
Dinner untuk first day di sana kami bungkus nasi putih dan sup ayam dari kedai makan yang ada, dan kepak ayam bakar. 1 ketul RM1.50.

gerai kepak ayam tu depan kedai makan yg kami tapau nasik

dinner
ini pulak kedai mamak kami sarapan sebelum ke desa cattle dairy farm
  
gunung kinabalu dari pekan kundasang

Sebelum datang ke Sabah, saya ada terfikir nak masak tomyam di kundasang ni. Maklumlah sayur sini segar2. Tapi masa tu tak pasti kat atas ni ada jual seafood dll ke tak. So tak jadi lah plan nak memasak tu. Jawapannya ialah ada jual ikan, ayam dll. Fishball tak sure sebab tak turun kereta untuk ke  kedai tu.


gerai jual2 makanan basah


 1 lagi pilihan hebat untuk makan di pekan kundasang ni ialah KFC... sedapnya hingga menjilat jari hehe. Sekali jela kami makan KFC tu. 

Ini saja yang saya dapat share berkenaan pekan Kundasang ni. Ada balai polis, tandas awam. Kecil saja pekan ni. Yang saya suka ialah banyak jual buah2an.. Ok, terima kasih sudi baca.







2 comments:

  1. Assalamualaikum... Stesen minyak nya ade jln ke masjid tp dia ke kanan..masjid ke kiri.... Mmg seronok.ke sabh...syg nk tgl sabah... Bhn bsh agak murah

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas info. Boleh diguna untuk next visit hehe

      Delete