Tuesday, July 11, 2017

Kuching: Kek Lapis dan Pasar Satok

Assalamualaikum wbt

Entry sebelum ni saya dah berkongsi perjalanan kami ke Pasar Serikin. Hari ini adalah hari terakhir kami di Kuching, flight 7.45malam. Jadi aktiviti ringan saja harini iaitu cari kek lapis dan juga ke Pasar Satok. Pagi ni kami bersarapan di Kafe Kak Cucur di waterfront. Kafe di celahan lorong tau. Kecil aje.
antara menu yang ada
adik saya memilih mee kampua

Lepas makan, shopping time di waterfront. Kedai2 sini dalam pukul9 pagi dah buka. 


Lepas shopping sedikit sebanyak, jom lah cari kek lapis pulak. Menyeberang sungai dengan bot tambang RM1/pax/way.

jom ke Dayang Salhah
Maca kunjungan saya sebelum ini (boleh baca disini), kedai ni besar dan sangat puas hati. Tapi kali ni renovate pulak. So tak meriah macam dulu huhu...

dalam kedai
Kek dah settle, jom ke Pasar Satok pulak. Cuci mata tengok apa yang ada. Pasar Satok ni ada beberapa bahagian. Ada jual baju2/souvenir, jual seafood, jual makanan siap. Saya beli terubuk masih di pasar ni. 3 ekor sederhana besar RM10.


bahagian yang jual makanan siap


bahagian souvenir
Balik dari pasar satok, kena siap2 untuk check out. Kami minta late check out sebab flight malam. Hotel caj murah saja dalam RM40. Di airport marilah isi perut lagi. KFC je haha.

beg beranak pinak
tunggu flight yang delay 30minit huhu
Sampai KLIA 2 pun dah agak lewat tapi belum lepas 12 tengah malam la. Ambil taxi airport. Disebabkan bilangan orang dan beg yang banyak, kenalah ambil hyundai ni. RM230 kot dia caj huhu.. kena naik sebelum pkl12 malam. Lepas pukul12 maybe harga lain.

jom balik
Setakat ini sajalah perjalanan kami di Kuching. Kali kedua untuk saya dan anak2, dan kali pertama untuk mak dan adik saya. Seronok buat girls trip macam ni sebab saling memahami haha.

Oklah, semoga berjumpa lagi di entry-entry akan datang. Diharap perkongsian ini membantu dan terima kasih sudi baca.

No comments:

Post a Comment