Tuesday, June 11, 2013

Travel: Paris - Tim Hotel Paris 17

Assalamualaikum wbt...
Tarikh: 31/5/2013
Dalam entry sebelum ni, perjalanan kami di London dah berakhir. So jam 7pm, kami bertolak balik ke Paris. Disebabkan Paris awal sejam dari London, so kami sampai di paris lebih kurang 10.30pm waktu Paris. Kali ni kami beli makanan siap2 untuk makan dalam Eurostar train. Dari apa yg saya perhatikan, suasana dala train sunyi je... Kita nak borak pun bisik2 je. So kami makan je sepanjang perjalanan. memang tak pernah ke toilet or kantin eurostar ni. so tak boleh nak review la  kan.
Sampai di Gare du Nord dah agak gelap sebab maghrib dalam 9.00pm macam tu. so 10.30pm tu dah dekat2 isyak dah. Kami pun dah tak kuasa nak naik train dengan beg gabak. beratur jela ambil teksi. kalau nak naik train, kena beli tiket jugak. malas nak fikir pasal tiket. total teksi kami dari Gare du Nord ke Tim Hotel adalah EURO18.80~RM75.
Gare du Nord malam2

Luar Gare du Nord
mari menunggu teksi

driver ni khusyuk dgr bola. tp dia tak bersorak langsung ok...

dah sampai hotel
kenapa Tim Hotel??? sebab saya ada seminar di sini. Kalau ikutkan hati, nak hotel yg menghadap eiffel tower la kan. Tp takpe sebab metro station sebelah hotel saja. Kami menginap 2malam di sini. tp book untuk 3 malam sebab seminar habis dalam 7pm. jom tengok gambar2 hotel pulak.
double bed, coffee maker, almari

hot shower, toilet, soap

hotel kami dari pandangan kedai makan

kedai halal. 1 ni je yg kami jumpa berdekatan hotel
kedai makan dalam gambar atas ni je yg kami jumpa. sesiapa yg suka makan kambing mcm kami ni, kedai ni kambing dia sedap hehe.
Kami tidur hotel ni 2 malam saja. tp book 3 malam sebab last day tu nak check out lambat.
Hotel details
Harga hotel lebih kurang RM420 semalam termasuk tax semua. Kami tak ambil breakfast pun. Metro paling dekat dgn hotel ni adalah Porte de Clichy. Depan hotel ni ada taxi stand jugak. transportation sangat mudah lah pendek kata.
metro ni sebelah kiri hotel

metro
Hotel ni saya rasa dalam 3.5 bintang kot. sebab bilik takdelah gah sangat. tp security mantap jugak sbb nak naik lift kena masukkan kad dulu. Kami pun tak pernah makan kat cafe hotel ni, so tak boleh nak komen pasal food. kat receptionist ada vending machine untuk air dan snacks jugak, tp mahal sikit. better beli kat metro station porte de clichy tu. kat Paris ni boleh dikatakan setiap metro station ada vending machine.
Next entry saya akan cerita pasal 1day card untuk travel around paris. Lebih kurang travelcard london jugak. nama dan harga saja yg berbeza. cara naik underground pun lebih kurang sama je paris dan london ni. cuma paris ni bandar yg lama, dan london canggih sikitlah kan.. ok, terima kasih sudi baca.


No comments:

Post a Comment