Monday, July 10, 2017

Travel: Kuching 2017 - Riverside Majestic Hotel

Assalamualaikum wbt...

Pada entry ini saya nak share penginalan saya di Riverside Majestic Hotel Kuching. Reason saya pilih hotel ni adalah bersebelahan dengan waterfront. Sebenarnya saya nak book Hilton, tapi tersalah book. Sebab hilton lagila dekat dengan waterfront. Tapi takpe, hotel ni pun best jugak. Siap attach dengan mall lagi. Riverside Majestic mall.

Saya book bilik dengan 2 katil queen, lebih kurang RM170/malam without breakfast melalui agoda. Bilik tak adalah besar sangat, tapi complete la dengan fridge, iron, bath tub, swimming pool. Free drinks jugak disediakan di lobby. Hmmm baru sedar saya tak pernah minum pun free drink tu huhu...
Untuk naik ke bilik pulak, kena touch kad dulu. So keselamatan terjamin insyaAllah. Selain swimming pool, gym pun ada. Tapi tak pernah guna leee... hehe.

Dari segi fasiliti sini memang superb. Parking banyak, dan kami 4 hari tu parking di mall saja. Sebelah je kan.. parking memang free. Setiap kali sebelum keluar, bagi kad parking kat receptionist, dia settlekan payment.

Disebabkan hotel attach dgn mall, bolehla nak lunch dan dinner dalam mall tu. Nak breakfast susahla sebab mall buka pukul10. Mall ni tak adalah besar mana. Ada beberapa level termasuk kelengkapan wanita (travel beg, handbag, kasut, baju dll), lelaki, kanak2, wayang, mini supermarket. Level2 lain saya tak pernah pergi pun. Bahagian wanita dan bawah sekali tu je utk ke mini market dan kedai makan. Mini market ni kecil je. Nama pun mini kan... ada la sabun, buah2, makanan2 buat isi perut sebelum tido hehe.

baru check in
kemudahan iron
toilet. ada bathtub


pool hotel. 3 hari jadi orang pertama mandi

mall yg attached dengan hotel
level wanita. level ni je yg kami hari2 lalu pun
mini mart
antara restoran yang ada
Memang puas hati menginap di sini. Kami siap minta late checkout sebab flight malam. Dia caj dalam RM40 je (tak ingat exact value). 

Terima kasih sudi baca. Jom baca kisah perjalanan kami di Kuching pada entry2 akan datang ya...

No comments:

Post a Comment