Thursday, August 9, 2012

Travel: Bangkok Tips

Salam. Di sini saya ingin berkongsi sedikit tips mengenai bangkok. pergi dah setahun lepas, memang banyak yg dah lupa. harap dapat membantu serba sedikit.

dari segi perbelanjaan adalah untuk 2dewasa, 1 kanak2 (3 tahun) dan 2 infants.
perbelanjaan, tak termasuk teksi, makan dll

senarai halal food. saya buat ni mengikut tempat yg saya rancang nak pergi

surau. boleh dikatakan semua tempat di bangkok ada surau. alhamdulillah....

Peta lokasi. hotel saya sebaris dengan Florida hotel tu.
Tambahan:
1. Taxi: dari airport ke hotel saya lebih kurang 30-60min, tambang RM70.
    Tapi hari nak balik tu, taxi tahan depan hotel je, RM20 kalau tak silap.

2. taxi di sana tambang ke mana2 lebih kurang malaysia jugak. so SILAP saya sebab saya tanya harga dulu baru naik, sebab risau mahal. saya pernah terkena naik taxi A RM20, taxi B RM5 je. rugi duit, huhu.

3.komuter. entah apa nama pengangkutan ni di bangkok, tak ingat. kalau hotel saya, stesen komuter ni sebelah florida hotel, tp kena naik tangga. tapi disebabkan saya bawa stroller, so malasla nak angkut kan. lagipun taxi takla mahal sangat. 

oklah, setakat ini dulu. semoga membantu!

No comments:

Post a Comment