Tuesday, June 9, 2015

Travel: Sabah - Poring Hot Spring

Assalamualaikum wbt....
Rabu: 23 April 2015

Asalnya kami ke Kinabalu Park lepas ke desa cattle pagi tadi. Tapi tak ada apa2 pun yg menarik perhatian kami. Kami bayar tiket, masuk dengan kereta, round2 sikit dan keluar balik.Ada la singgah sekejap untuk ambil gambar. Bukannya tak ada tarikan, kami yg tak tertarik. So tak rugi la tiket yg kami bayar tu sebab kami guna tiket yg sama ke Poring Hot Spring.

kinabalu park

Dalam perjalanan ke Sg Moroli untuk tagal, dah nampak signboard Hot Spring ni di kiri jalan. Tapi tak confirmla nak pergi ke tak. Tengok pada mood hehe. Lepas balik tagal tu, mood datang, so ke Poring lah kami... Alang2 dan sampai kan, teruskan jela. Nanti balik Shah Alam teringat2 pulak.

Bila ambil exit Poring Hot Spring ni, rupa2 nya dalam 15km baru sampai. Cissss... Entrance fee sepatutnya RM3/dewasa. Tapi disebabkann kami ada tiket Kinabalu Park, dikira included la dalam tiket tu. Sebab Poring ni termasuk dalam kawasan Kinabalu Park jugak.

laluan nak ke pool

air dia warna biru

si kembangku

Ok. bersambung cerita hot spring ni, kami pun tak explore sangat tempat ni. Kalau diikutkan ada bat cave dll. Tapi kami cuma ke swimming pool saja. Itupun bukan lah pool panas, tapi sejuk. Yg air panas tu nampak macam free. Disebabkan kami ke pool sejuk, bayor leeeee....Harga tiket tak ingat. Tapi murah je dalam RM3/pax kot. Kira per hour.

antara tarikan yang ada

Walaupun saya dan husband jadi pemerhati je, tak jejak kolam pun, tetap lah kena bayorr.... Dah inform anak2 yg kita ni sekejap je, tak sabar nak baring kat hotel.

Menarik pool sini sebab air sungai kalau tak silap. Ada slide dan pool pun banyak.


pool kanak kanak
  
sebelah jambatan tu pool dewasa
    
dari kejauhan nampakla kolam air panas tu

pool kami mandi sebelah kanan. Air panas sebelah kiri

dah jom balik. toilet jauh sikit. so salin baju dalam kereta jela.

parking ni depan pintu masuk. ni kami dah nak ke kereta dah, balik 
entrance

penguin kesejukan

Tak sampai sejam pun mandi kat sini. Nak balik ke  kundasang untuk check in Kinabalu Pine Resort. 
Terima kasih sudi baca.



No comments:

Post a Comment