Friday, June 7, 2013

Travel: London - Camden Lock Market & Clark Factory Outlet

Assalamualaikum wbt...
Tarikh: 30/5/2013 (khamis)
nearest tube station: Camden Town (Zone 2)
First activity bila sampai london adalah shopping!!!!! tapi tak shopping apa2 pun. cuci mata saja.... Keluar saja dari station camden town tu, nampaklah camden market, camden lock dan inverness street market.
kiri: inverness street market, kanan: camden market
so kami ke camden market dulu

Camden Market
kebanyakan barang kat sini adalah tshirt, baju sejuk, CD, topi dll. rasa2 baju sejuk dalam GBP20~RM94. murahlah sikit dari harga kat Malaysia yang lebih kurang RM150. kalau nak beli round neck tshirt pun banyak jugak dalam market ni.
camden market

Camden Lock
dari camden market tu kena jalan ke depan lagi, jumpa la camden lock ni. Tempat ni sangat besar. Horse Tunnel pun dalam ni.
menuju ke horse tunnel

london ni banyak arca kuda
saya jumpa baju sejuk GBP5 saja! kebetulan cuaca sangat sejuk. tapi tak beli jugak sebab malas nak patah balik! agak menyesallllll...huhu. selain baju2, sini ada jual banyal shawls, toys, kasut2 kulit, lukisan, aksesori wanita dll. best sangat masuk sini. ada jugak kedai ala2 maghribi kot. jual saprah, aksesori, baju.
area ni jugak ada beberapa halal food. kami makan burger pakcik ni.
ada beberapa kedai halal.

lunch kami GBP4.50

harga dalam GBP4.50~RM21. Bolehlah kan... order 1 set je sbb kami ni perut size kecik je. ada jugak kedai halal yg mix everything for GBP4.

Inverness street market
Sini pun jual baju2 saja. bosan pulak tengok baju.

selepas mencuci mata di camden lock, kami menuju ke Clark Factory outlet.
nearest tube station: Finsbury Park (Zone 2)
jauh jugak jalan dari station tu sebenarnya, dalam 10minit. kalau nak naik bas, ada bus stop betul2 depan kedai. Stop NP. 
clark factory outlet shop
kedai ni tak adalah besar sangat. kasut2 mcm baru keluar dari store je... dah nama factory outlet kan. hati2 masa memilih sbb ada yg broken. tp yg broken mmg harga sangat murah la, GBP15 je sepasang. Sini ada kasut Man, Woman, Girl, Boy dan bag jugak. Round punya round, beli 2 pasang je kasut untuk anak2. Harga sepasang GBP19.49~RM91.60. bolehla dari balik tangan kosong kan... plannya nak beli untuk ayah, FIL, mak, MIL, diri sendiri. tp tak berkenan la pulak dengan design2 yg ada.

lepas membeli belah di clark factory outlet, kami ke Emirates stadium. dekat je, dalam 10min jalan. jalan kaki kat sana seronok sbb dapat tgk view and sejuk.... mmg kami lupa yg kami tak mandi hehe...
ok, cerita pasal arsenal bersambung di next entry.

No comments:

Post a Comment